doc.
Jurij Likin
Pracovník poradenského centra - esf
tel:
54259 1632
e-mail: 5625@post.jamu.cz
UČO: 5625
Faculty of Music
Komenského nám. 6, Brno 662 15
2NP door 105
Membership in academic bodies | Function |
---|---|
Kolegium děkana HF | Member |
Prezídium Mezinárodní soutěže Leoše Janáčka v Brně | Member |
Workplace | Function |
---|---|
Project Department | Pracovník poradenského centra - ESF |
Katedra dechových nástrojů | Associate professor |
Subject | Code |
---|---|
Historický hoboj | H6105Bl |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Metodika II | H60231HOl |
Hra na nástroj III | H60109HOl |
Metodika I | H60228HO |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Al |
Hra na nástroj II | H60105HOl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109AAl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Subject | Code |
---|---|
Historický hoboj | H6105Bz |
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Metodika II | H60231HOz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Hra na nástroj III | H60109HOz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109AAz |
Hra na nástroj II | H60105HOz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Az |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Historický hoboj | H6105Bl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Metodika I | H60228HO |
Metodika II | H60231HOl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Hra na nástroj II | H60105HOl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109AAl |
Hra na nástroj III | H60109HOl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Al |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Hlavní předmět programu I - historický hoboj | HF0258l |
Subject | Code |
---|---|
Historický hoboj | H6105Bz |
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Metodika II | H60231HOz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Hra na nástroj III | H60109HOz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109AAz |
Hra na nástroj II | H60105HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Az |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Metodika I | H60228HO |
Metodika II | H60231HOl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Hra na nástroj II | H60105HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Al |
Hlavní předmět programu I - historický hoboj | HF0258l |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Metodika II | H60231HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Az |
Hra na nástroj II | H60105HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Metodika II | H60231HOl |
Metodika I | H60228HO |
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Metodika II | H60231HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Interpretační seminář II | H60153Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Metodika II | H60231HOl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Metodika I | H60228HO |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář I | H60152Zl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Metodika II | H60231HOz |
Interpretační seminář II | H60153Zz |
Interpretační seminář I | H60152Zz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Subject | Code |
---|---|
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Metodika I | H60228HO |
Metodika II | H60231HOl |
Interpretační seminář I | H60152Zl |
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Subject | Code |
---|---|
Metodika II | H60231HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Interpretační seminář II | H60153Zz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář I | H60152Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Interpretační seminář I | H60152Zl |
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Metodika II | H60231HOl |
Metodika I | H60228HO |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
How and when to contact me
Kdy a jak mne kontaktovat
likin@jamu.cz
Professional card
Životopis doc. Jurije Likina
- Identifikace osoby
- Na Hudební fakultě JAMU působí Jurij Likin od roku 2009 jako pedagog Hry na hoboj. Vychoval řadu orchestrálních profesionálů, kteří dnes hrají v předních tuzemských i zahraničních orchestrech. V roce 2014 byl jmenován docentem a v letech 2013–2020 a 2022–2024 zastával funkci proděkana Hudební fakulty. Aktivně se podílí na rozvoji mezinárodních vztahů, věnuje se výzkumu v oblasti dvouplátkových nástrojů a interpretační pedagogiky, pravidelně přednáší na vysokých uměleckých školách v Evropě. Dlouhodobě se věnuje poradenské a projektové činnosti, zastupuje fakultu v odborných radách a komisích. Vedle rozsáhlé pedagogické práce se Jurij Likin věnuje bohaté interpretační dráze. Je oceňovaný sólista a komorní hráč, jehož styl charakterizuje brilantní technika, kultivovaný tón a hluboký cit pro hudební výraz. Kritika jeho nahrávku s klavíristou Ivanem Klánským a Pražským dechovým kvintetem označila za „absolutně nádhernou, jiskřící inteligencí a sensibilitou“ (Jacques Bonnaure, Répertoire), recenzenti oceňují jeho „jemný a zároveň silný, zcela zpěvný tón“ (Reutlinger General-Anzeiger) i „okouzlující ušlechtilý zvuk a tvůrčí energii“ (Reutlingen Nachrichten). Sólovou kariéru zahájil jako laureát soutěže Concertino Praga, studoval v Minsku, poté v Paříži a Praze u legendárního pedagoga Maurice Bourguea. Od roku 1994 je sólohobojistou Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK – koncertní sezóna 2024/2025 je jeho jubilejní třicátou. Aktuálně působí také v Pražském dechovém kvintetu a souboru Janáček Ensemble, který spoluzaložil za účelem propagace české hudby pro dechové nástroje. Jeho koncertní aktivity sahají do celé Evropy i mimo ni, ať už jako sólisty, komorního a orchestrálního hráče.
- Pracoviště
- Katedra dechových nástrojů, děkanát HF JAMU
- Funkce na pracovišti
- Pedagog, pracovník Poradenského centra Hudební fakulty
- Univerzitní aktivity
- Docent Jurij Likin přednáší a zasedá v hodnoticích komisích na zahraničních vysokých uměleckých školách. V letech 2013 až 2020 a 2022 až 2024 zastával funkci proděkana Hudební fakulty. Jurij Likin je členem prezidia mezinárodní interpretační soutěže Leoše Janáčka, členem oborové rady doktorského studijního programu Fakulty umění Ostravské univerzity, členem oborové rady stipendijního dotačního programu Ministerstva kultury České republiky.Organizační činnost pro Hudební fakultu a pedagogické pracoviště KDN, projektová činnost. Organizace hostování zahraničních specialistů v oboru v letech 2009-2025: Maurice Bourgue, Jean Christophe Gayot, Omar Zoboli, Christian Schmitt, François Leleux, Gerome Guichard, Alfredo Bernardini, Xenia Löffler, Denis Bystrov, Giuseppe Nalin, Mario Frezzato, Hervé Laurent, Fabien Thouand, Johannes Grosso. Projektová činnost a technologické vybavení pedagogického pracoviště. Hoboje: Marigaux 901, Marigaux 910, Buffet-Crampon Green Line poloautomatický systém, Buffet-Crampon Green Line automatický systém, Fossati-Paris model S, Adler, hoboj d´amour Fossati-Faris model Artiste. Anglické rohy: Püchner, Fossati J10, Fossati Soliste S01. Inventář pro výrobu strojků: Hoblice Reeds´n Stuff, předhoblice Reeds´n Stuff, výřezová hoblice Reeds´n Stuff, výřezová hoblice Cube, fazonkováč Reeds´n Stuff, tester tvrdosti Reeds´n Stuff, mikrometr Reeds´n Stuff, gilotina Reeds´n Stuff, třetič třtiny Reeds´n Stuff, brousek Reeds´n Stuff, fazónky Chiarugi, Reeds´n Stuff. Další technologické vybavení učebny č. 215: klavír křídlo Yamaha, cembalo, PC, obrazovka, tiskárna, audio systém, audio-diktafon ZOOM, videokamera ZOOM.Poradenská činnost. Pracovník poradenského centra, děkanát Hudební fakulty. Podílí se na realizaci fakultní části projektu „Podpora a zlepšení systému vzdělání a jeho kvality na JAMU“. Další aktivita: vedení neformální skupiny zahraničních studentů Hudební fakulty, poradenství pro uchazeče o studium, poradenství v oblasti problematiky studia zahraničních studentů. Výzkumná činnost v oblasti dvouplátkových dechových nástrojů – Dvouplátková laboratoř (projekt OP JAK 2025-2029). Projektová činnost. Od 1. ledna 2025 pracovník poradenského centra Hudební fakulty.
- Mimouniverzitní aktivity
- Publikační a nahrávací činnost. Publikace: Kolektiv, Likin, Jurij, Metodika hry na hoboj. Reflexe a vybrané kapitoly závěrečných prací studentů JAMU, 2019, ISBN 978-80-7460-153-8. Nahrávky: Francis Poulenc: Centenary Edition (Vol. 1), Harmonia Mundi a PRAGA DIGITALS, PRD 250 109, 1997. The Old Testament in Music, Oliverius OL 0003-2131, 1995. Leoš Janáček: Centenary Edition, Harmonia Mundi a PRAGA DIGITALS, PRD 250 134, 1998. Ludwig van Beethoven, Wolfgang Amadeus Mozart Piano Quintets, TKCC-15292, 2004. Tribute to Jean Francaix, Harmonia Mundi a PRAGA DIGITALS, PRD 250 126, 1998. Bohuslav Martinů: Compositions for wind Instruments and piano, Panton 81 1348-2 131, 1995. Prague Wind Quintet, PRAGO ART PRODUCT, PAP 2202/96, 1996. Tribute to Florent Schmidt, Harmonia Mundi a PRAGA DIGITALS, PRD 250 156, 1998. Antonín Rejcha Wind Quintets Op. 100, MK 0023, 1996. Antonín Rejcha Chamber Music, MK 0025, 1996. F. Josef Haydn: Music for Winds, HELICON HE 1043. Music for Winds: Hummel, Gounod, Bernard, MASTERSOUND DFCDI-032. Krommer: Partitas, MASTERSOUND DECDI-035. Tolerance – Czech Modern Music, TRIGA Tri 0001-2 131. Karel Husa: Chamber Music, PANTON 819009-2131. F. Poulenc Sextet for Piano & Wind Quintet, Carlton Classics 30367 02072. Antonín Dvořák: Serenades from Bohemia, Harmonia Mundi a PRAGA DIGITALS PRD350021, Antonín Dvořák: Serenades op. 22, op. 44, Slavonic Dances. Sergey Prokofiev: Humoresque, Romeo and Juliet, Harmonia Mundi a PRAGA DIGITALS, PRD 250216. Nikolay Rimsky-Korsakov: Piano and Wind Quintet, Harmonia Mundi a PRAGA DIGITALS, PRD 350039, další rozhlasové nahrávky. Nahrávky Jurije Likina/Recordings: https://www.youtube.com/watch?v=Uj2szpfyNZE https://www.youtube.com/watch?v=d7Ehsz8sFqA https://www.youtube.com/watch?v=EvOgqR3S4Bw https://www.youtube.com/watch?v=rfpnczDwfNMhttps://www.youtube.com/watch?v=fpbaWpx9k5s&t=811s https://www.youtube.com/watch?v=JDEHxLMrSSMhttps://www.youtube.com/watch?v=DEZtq4uQmYYhttps://www.youtube.com/watch?v=-7EZsuBvIE4https://www.youtube.com/watch?v=stXjly4QVAwhttps://www.youtube.com/watch?v=NrumH7tu990https://www.youtube.com/watch?v=Lreyc_X4w5Mhttps://www.youtube.com/watch?v=idu2kgxlJPQhttps://www.youtube.com/watch?v=cHLA9K9Z_bchttps://www.youtube.com/watch?v=keYJL22-ewkhttps://www.youtube.com/watch?v=XhVNtOLC7Z4https://www.youtube.com/watch?v=igsozrDjTh4https://www.youtube.com/watch?v=Xjew4-fFRbchttps://www.youtube.com/watch?v=hUajs4DjHUI
- Ocenění vědeckou komunitou
- Recenze: Jurij Likin a Pascal Moragues v posledních dvou sonátách Francise Poulenca z roku 1962 vystihují dokonale dvojznačnost této hudby jen zdánlivě klasické, tragické i žertující, k obrazu CD absolutně nádherného, jiskřícího inteligencí a sensibilitou. (Jacques Bonnaure, francouzský časopis Répertoire, 1997, nejvyšší ohodnocení „10 de Répertoire“ za nahrávku Francis Poulenc, Harmonia Mundi, edice Praga PRD 250109, 1996-1997)Ein Abend voll… Sólistou byl v Minsku narozený Jurij Likin, který hrál na hoboj značky Fossati-Paris. Concertino Detlefa Kobjelase pro hoboj a smyčcový orchestr bylo původně uvedeno v r. 1979. Následujíc „tří větou“ tradici zněla prostorem interpretace v osvěžujícím Furiosu hobojového zpěvu a veselé hře smyčců třpytivě, trylkovitě a jasně. Přítomný komponista, mladý sólista a šéf orchestru Dieter Kempe zářili po vyvedeném provedení. Harmonie a klasická radost ze hry dominovala v Koncertu pro hoboj Josefa Haydna. Zde vykouzlil sólo hobojista umělecko-hodnotnou okrasu a nechal kutálet trylky a vykvést nejjemnější melodické girlandy. Zvuk dechů se proháněl v tónu lidového Rondo-téma, Andante tklivě meditovalo. Radost smyslů a vynikající provedení bylo značkou kvality. (Crista Vogel, Das Orchestrer, 2.2006)Wie eine Liebeserklärung … Jurij Likin je úžasný hobojista. On hraje Mozartův Koncert v C dur tak zábavně a s tolika svižnými a rychlými kroky plné fantazie a hravě – s tolika otáčkami a čerstvostí, že je člověk permanentně užaslý a nadšený. Jeho tón je jemný a zároveň silný a navíc zcela zpěvný. „Velký ruch“ způsobil tento Koncert svého času v Mannheimu – vyprávěl Mozart. …Velký úspěch (Furore) také díky Juriji Likinovi v Reutlingenu. (hdw, Reutlinger General-Anzeiger, 28.1.2006)Viele Pferdestärken…o to více je obdivuhodné, s jakou chutí a muzikálnosti žongloval Jurij Likin s laskavou konverzací. Bez chybného nasazení a průběžně zaoblovaným tónem zvládal hobojista slabosti tohoto kusu se šarmem, nenásilně ale zcela s jistotou provedení [Domenico Cimarosa Concerto pro hoboj a smyčce] (ged, HAZ, 14.3.2002)Das Publikum ruft… Sólový hoboj se posléze spojuje s druhým hobojem…To se natolik zalíbilo publiku, že se se sólisty rozloučilo se silným potleskem a voláním „Bravo“! Likin ukázal pak svou výraznou hru ještě jednou ve větě ze „Čtyř ročních dob“ od Vivaldiho. (Weilburger Tageblatt, 18.7.2007)Meisterliches Konzert… Jurij Likin byl ukázkový interpret, který ze své „pastýřské píšťaly“ vyloudil kouzelné zvuky. Z Introduktion přes čerstvé, chichotající Allegro a nesoucí se Siciliana až po taneční Allegro giusto – přesvědčil Likin elegantním přednesem tónu, které mu vyneslo velký potlesk. (Karl Heinz Speyer, Westfalle Zeitung, 16.3.2002)Miláčkem obecenstva se stal sólista Jurij Likin, který velkým oblým tónem bezchybně zvládl i nejrychlejší řetězce šestnáctinek a trylkové ozdoby klíčových vět koncertu pro hoboj W. A. Mozarta (Schwäbisches Tageblatt, Blahopřání v tónech, 30.1.2006)…Mozartův Koncert pro hoboj, který s oslňující virtuozitou podal Jurij Likin …. Díky okouzlujícímu ušlechtilému zvuku hoboje a tvůrčí energii sólisty byl Mozartův koncert v nejlepších rukách. (Susanne Eckstein, Reutlingen Nachrichten, 28.1.2006) Naher Osten… nadchnout a dodatečně se etablovat mohl orchestr s Koncertem pro hoboj a smyčce [Domenica Cimarosy]. Přiměřeně k potěšení z poslechu přispěl měkký, teplý tón hoboje znamenitě intimujícího sólisty Jurije Likina, který vedle čistoty své hry prokázal virtuózní schopnosti. (Die Wochenzeitung, Naher Osten verändert das VHS-Maisterkonzert, 19.3.2002)
16. 4. 2025